Home Info Produkten E-mail Achterhoek Download Zoeken Nieuws Startpagina's Startpunten Uitgaan Handig Links TXT
TV
www.recalc.nl

Garanties en support
  • Fabrikant

  • 3 Com
  • Adobe
  • Agfa
  • Allied Data
  • Tornado
  • APC
  • Apple
  • Borland
  • Compaq
  • Corel
  • EPSON
  • Hewlett Packard
  • IBM
  • Lexmark
  • Iomega
  • Logitech
  • NEC
  • Lotus
  • MAG
  • Microtek
  • Microsoft
  • Nashuatec
  • Philips
  • QMS
  • Siemens Nixdorf
  • Sony
  • Transposia
  • Texas Instruments
  • Western Digital
  • Algemeen

  • Voor de meeste van onze producten geldt een garantieperiode van 1 jaar, tenzij de fabrikant van het
    betreffende produkt een langere garantie afgeeft. Zo worden op Western Digital harddisken 3 jaar garantie
    verleend en op NEC monitoren 3 jaar on-site garantie.

    Daarnaast geldt voor een aantal producten een afwijkende procedure.
    Voor bepaalde producten kan de afhandeling rechtstreeks met de fabrikant geregeld worden. Verder zijn er
    een serie produkten met on site garantie; dit betekent dat het product bij de eindgebruiker wordt gerepareerd
    of omgeruild. In het onderstaande overzicht vindt u een overzicht van deze afwijkende procedures (Garantie
    voorwaarden onder voorbehoud). Staat het produkt/fabrikant in de lijst vermeld, dan kunt u bij defecten
    of problemen met de hardware cq software ook direkt contact opnemen met de fabrikant.

    Het verdient sterk de aanbeveling om van randapparatuur, bijv. modems, monitoren, printers, scanners, enz.
    de verpakking te bewaren. In geval van een hardwaredefect tijdens de garantieperiode kunt u eenvoudig
    het defecte produkt retourneren in de orginele verpakking. Metname kan dit voordelig werken, wanneer u het
    produkt rechtstreeks kunt retourneren naar de fabrikant van het betreffende product.
    LET OP: Informeer altijd bij de helpdesk WAT er retourgezonden dient te worden. Soms dient u alles in de
    orginele verpakking retour te sturen, maar het komt ook vaak voor dat u ALLEEN het defecte product retour
    dient te zenden, exclusief kabels, handleidingen, adapters, software e.a. toebehoren. Stuurt u naast het
    defecte product ook andere bij het product behorende zaken retour, dan loopt u het risico dat u deze zaken
    NIET meer retour ontvangt, na reparatie! Informeer derhalve eerst bij de helpdesk.

    Bewaar ook altijd de aankoopnota! In geval van retourzending van een defect product naar de fabrikant zal
    vrijwel altijd een kopie van de aankoopnota worden verlangd + het serienummer van het defecte produkt.
    Kunt u geen aankoopnota en/of serienummer van het product overleggen, dan is het vrijwel uitgesloten
    dat u nog garantie op het defecte product kunt claimen, bij de betreffende fabrikant.
    Heeft u vragen over de garantiebepalingen dan verzoeken wij u, indien u het produkt heeft aangekocht bij
    RECALC, contact op te nemen met RECALC Computersystemen, tel: 0544-373697.

  • Rechtstreeks met leverancier te regelen
  • Hewlett Packard
    Voor Vectra's, monitoren en Storage-producten geldt een on-site garantie van 12 maanden. Hiervoor
    moet contact opgenomen worden met HP.
    Voor defecte produkten van HP kan de klant rechtstreeks bij HP terecht.
    Het telefoonnummer van het European Customer Support Center is: 020-6068751.

    NEC
    Met ingang van 1 mei 1998 heeft elke nieuwe NEC-monitor drie jaar On-Site garantie. Mocht een NEC monitor
    uitvallen (wat zeer zelden gebeurt), dan wordt de monitor na melding bij NEC de volgende werkdag opgehaald
    en vervangen. Bij een defect kunt u eerst de handleiding raadplegen. Indien dit niet het gewenste resultaat
    heeft, kunt u kontakt opnemen met de NEC helpdesk, tel: 023 - 5548575 .
    Garantiebeperkingen LCD monitoren:
    Geen garantie: minder dan 11 donkere pixels.
    Geen garantie: minder dan 11 lichte pixels.
    Geen garantie: combinatie van beiden, minder dan 11 pixels.
    Wel garantie: 3 pixels naast elkaar van verschillende en dezelfde kleur.
    Internet : NEC Mitsubishi

    Microsoft
    Voor software kan de eindgebruiker contact opnemen met Microsoft Customer Service Nederland.
    Het defecte product kan dan rechtstreeks naar Microsoft gestuurd worden.
    Het telefoonnummer van Microsoft Customer Service Nederland is: 020-5001500.

    3COM
    Voor adapters, etherlinks en linkbuilders kan de afhandeling rechtstreeks geregeld worden met 3COM.
    Het telefoonnummer van 3com is: 030-6029900.
    3Com Hotline/faxnummers:
    ETECH (technisch support): 0800 - 0227788
    Internet : www.knowledgebase.com
    Modemsupport : 0900 - 2025406
    3ComFacts Fax service : 0800 - 228049
    Internet 3Com : www.3com.nl of www.3com.com

    Corel
    De eindgebruiker kan problemen aanmelden bij de klantenservice, tel: 06-0222084.

    American Power Conversion
    Garantie
    APC is vooral bekend om zijn Uninteruptable Power Supplies, ofwel noodstroomvoorzieningen.
    APC biedt op al haar producten 2 jaar on-site garantie.
    Service
    2 jaar on-site omruilgarantie.
    Indien zich gedurende de garantieperiode een probleem voordoet, belt de eindgebruiker de APC-
    helpdesk. Wanneer de helpdesk een hardwarematig defect constateert, ontvangt de eindgebruiker van
    de helpdesk een RMA-formulier. Nadat u deze heeft geretourneerd, ontvangt u binnen 48 uur op locatie
    een vervangend product. Het defecte product stuurt u retour in de verpakking waarin u het vervangende
    exemplaar heeft ontvangen.
    Reparaties buiten de garantie
    Voor reparaties die buiten de garantie(termijn) vallen zijn vaste reparatieprijzen opgesteld.
    Daarnaast is het mogelijk om standaard garantietermijnen uit te breiden naar 3 of 5 jaar. U kunt hierover
    contact opnemen met de APC helpdesk.
    Klanten kunnen bellen met de Nederlandstalige Supportafdeling op telefoonnummer 0800-0224655.
    Internet APC : www.apcc.com

    Lotus
    Het telefoonnummer van Lotus Information Services is: 020-3141123.

    Adobe
    Eindgebruikers kunnen rechtstreeks contact opnemen met Adobe Direct Sales op telefoonnummer:
    06 022 9057.

    Borland
    Eindgebruikers kunnen contact opnemen met Inprise B.V. op telefoonnummer: 020-5035100.

    Transposia
    Eindgebruikers moeten zelf contact opnemen met Transposia in België op telefoonummer +32 9 243 9810.

    Texas instruments
    Voor Rekenmachines en Organizers kan de eindgebruiker bellen met Texas Instruments op 020 - 5829490.
    Voor Notebooks is het telefoonnummer van de Acer Help Desk 041-1619222. Voor printers is Genicom
    het contactadres op telefoonnummer: 073-6458150.

    IBM
    Eindgebruikers kunnen rechtstreeks afhandeling regelen met IBM-CSG in Utrecht.
    Het telefoonnummer van IBM-CSG is 030-2856300.

    Philips
    Rma aanvragen voor PC Add-Ons kan de eindgebruiker zelf afhandelen. Valt het binnen garantie,
    dan krijgt hij een vervangend product binnen 2 a 5 dagen, per koerier.
    Het telefoonnummer van de helpdesk is 0900-8406
    Monitoren moeten aangemeld worden bij de service – organisatie (S.I.L), waarbij nadere afspraken
    kunnen worden gemaakt over de serviceverlening.
    Het telefoonnummer van SIL is: 0800 - 023 20 11.

    Siemens Nixdorf
    Eindgebruikers kunnen rechtstreeks bellen met de Service Centrale . Dit geldt voor zowel DOA’s
    als garantie. Ook verzending kan dan rechtstreeks naar Siemens.
    Het telefoonnummer van de Service Centrale is 06-022 65 75.

    Microtek
    Voor Scanmakers III, 35T, 45T, 4, 5, 6400 XL, 6900 XL, 2000 dient de eindgebruiker te bellen met
    de Technical Support Lijn. Vervolgens neemt Microtek binnen 24 uur contact op met koerier Teleplan,
    waarna de klant een omruilscanner krijgt.
    Het telefoonnummer van de Technical Support Lijn is 010 24 25 630.

    Iomega
    Garantie
    Iomega biedt op al haar produkten 1 jaar on-site omruilgarantie. Als er zich tijdens de
    garantieperiode een probleem voordoet, dan kan de klant zich in verbinding stellen met de
    Iomega helpdesk.
    Service
    Wanneer de helpdesk een hardwarematig defect constateert, ontvangt u een gelijkwaardig vervangend
    produkt. Het defecte produkt stuurt de klant retour in de verpakking waarin de klant het vervangende
    produkt heeft ontvangen. De klant kan bij de iomega helpdesk ook terecht vooor vragen omtrent
    productinformatie en voor het downloaden van drivers.
    Eindgebruikers kunnen zelf een RMA nummer aanvragen. Dit kan bij een Call Center in Ierland,
    waar alleen Nederlands sprekende medewerkers werken. Daar krijgen ze een klant- en een RMA
    nummer, waarna er voor hun defecte product een replacement wordt geregeld.
    Het telefoonnummer van het Call Center (cq Iomega helpdesk) is 0800 - 022 28 61.
    Internet Iomega : www.iomega.com

    Allied Data Technologies
    Garantie
    Allied Data technologies heeft een uitgebreid leveringsprogramma, bestaande uit datacom
    produkten van Tornado, Tron en Trident. Alle produkten, met uitzondering van de TIPA-P
    hebben 5 jaar bring-in garantie. De Tornado TIPA-P heeft 3 jaar bring-in garantie.
    Allied Data Helpdesk
    Als er zich gedurende de garantieperiode een probleem voordoet, belt de eindgebruiker met
    de helpdesk van Allied Data Technologies. Wanneer de helpdesk een hardwarematig defect constateert,
    ontvangt u een RMA-nummer. Het produkt dient rechtstreeks naar Allied Data Technologies verstuurd
    te worden. Het defecte product wordt gerepareerd of vervangen door een gelijkwaardig product.
    Allied data Helpdesk, tel: 0181 - 611522
    Adres:
    Allied Data technologies
    T.a.v. Service Afdeling
    Pascalweg 1
    3208 KL Spijkenisse
    Internet Allied Data Technologies : www.allieddata.nl

    Logitech
    Logitech biedt de volgende producktgroepen aan: muizen, joysticks, PC camera's en toetsenborden.
    Garantie
    1 Jaar garantie: Logitech QuickCam camera's, Wingman Formula Force, Wingman Force,
    Wingman Interceptor, Wingman Extreme Digital, Wingman, Wingman Gamepad en Thunderpad Digital.
    2 Jaar garantie: Pilot Mouse PS/2 en serieel, Pilot Mouse+, USB Wheel mouse En Wheel mouse
    for notebooks.
    3 Jaar garantie: Cordless Wheel mouse, Mouseman Wheel, Mouseman, TrackMan Marble, Trackman
    Life, Marble mouse, Cordless Desktop, New Touch Compact Keyboard en Deluxe Keyboard.
    Helpdesk
    Logitech Helpdesk, tel: 010 - 2438898 voor technische support.
    Logitech informatielijn, tel: 010 - 2438897 voor algemene vragen over Logitech producten, zoals
    datasheets, garantietermijnen etc.
    Internet Logitech : www.logitech.com

    MAG
    Garantie
    MAG monitoren zijn ingedeeld in 2 productlijnen: de Special Edition- en de Professional Line.
    De Special Edition serie heeft 3 jaar bring-in garantie en de Professional Line heeft 3 jaar on-site
    service garantie.
    Bring-in Garantie
    MAG biedt op de Special Edition Line 3 jaar bring-in garantie. De garantieperiode gaat in op het moment
    van aankoop door de eindgebruiker. Dit betekent dat bij inlevering van reparaties bij MAG altijd een
    aankoopnota moet worden meegeleverd zodat op basis van die nota bepaald kan worden of een product
    onder garantie valt. De garantie afwikkeling voor de MAG monitoren wordt uitgevoerd door Euromag
    Technology. Door de klant kan de monitor direct bij het servicecentre worden aangeleverd. Dit verkort
    de doorlooptijd van de reparatie.
    On-Site Garantie
    MAG biedt op de Professional Line 3 jaar on-site service garantie. Dit is een gratis vervangingsservice
    voor alle kopers van een MAG Professional monitor. Als een eindgebruiker gedurende de on-site service
    periode een probleem heeft, belt hij/zij de MAG Monitoren Helpdesk. Zij zorgen ervoor dat de eerste
    werkdag na uw melding de monitor op de werkplek voor een gelijkwaardige monitor wordt omgeruild.
    De garantie is geldig in Nederland.
    Service Center
    MAG Monitor Service Center:
    Euromag Technology BV
    Sience Park Eindhoven 5204B
    5692 EG Son en Breugel NL
    Tel: 040 - 2909780
    Fax: 040 - 2909795

    Western Digital
    Harddisken garantie
    Op de door RECALC Computersystemen geleverde harddisken van Western Digital heeft de klant
    3 jaar bring-in garantie. Mocht de WD harddisk binnen 3 jaar defect raken of ernstige leesfouten
    genereren, dan wordt de harddisk kostenloos omgeruild voor een ander exemplaar welke minimaal
    van dezelfde grootte is. De klant ontvangt GEEN garantie op het herinstalleren van het
    besturingssysteem en het herstellen van alle op de harddisk werkende applicatie programmatuur.
    Deze kosten zijn voor rekening van de klant en het herstellen van (zo veel mogelijk) applicatie software
    geschied door RECALC op verzoek van de klant tegen normaal uurtarief.

    Western Digital biedt op de EIDE harddisken 3 jaar en op de SCSI harddisken 5 jaar omruilgarantie.
    Dat betekent dat defecte harddisken zullen worden omgeruild voor een nieuw exemplaar. Harddisken
    die ouder dan 1 jaar zijn of die uit het assortiment zijn zullen respectievelijk gerepareerd of vervangen
    worden voor een gelijkwaardig model. De bij RECALC Computersystemen aangekochte Western
    Digital harddisken dienen aan RECALC geretourneerd te worden.
    Western Digital Helpdesk
    Western Digital beschikt over een helpdesk waar u terecht kunt voor al uw technische en installatie
    vragen. Western Digital helpdesk, tel: 020 - 4467615

    QMS
    Voor QMS producten geldt 12 maanden on site garantie. Een afspraak daarvoor kan worden gemaakt
    met de afdeling Service van QMS.
    Het telefoonnummer van Service is: 030 - 248 12 00.

    Sony
    Op SF 20 Inch monitoren gekocht na 1 maart ´97 gekocht zit 1 jaar onsite, op die gekocht na 1 augustus
    97´ zit 3 jaar onsite. Op de 400GST zit 3 jaar onsite. Eindgebruikers kunnen rechtstreeks naar Sony bellen.
    Het telefoonnummer van deze Help Desk is: 020 - 6581600.

    Agfa
    Voor Snap-, Studio-, Arcus-, en duo-scanners geldt 12 maanden garantie indien aangeschaft na juli 1997.
    Deze producten kunnen ook rechtstreeks verstuurd worden.
    Het telefoonnummer voor eindgebruikers is: 018 - 04 10 748

    Lexmark
    Op Lexmark producten zit standaard 1 jaar on-site garantie. Op de Optra E zit on site-exchange,
    op de rest zit on site-reparatie.
    Het telefoonnummer voor eindgebruikers is: 020 - 6090637

    Compaq
    Prolinea’s hebben 12 maanden onsite. Dit is aan te vragen bij de Help Desk
    Het telefoonnummer van de Help Desk is: 0900-1681616 .
    Daarnaast is het nummer voor de Pressario-lijn: 0900 - 2023091

    Apple
    Apple DOA's moeten eerst aanmeld worden bij EAAC. Na het doorlopen van een checklist kan er
    een afspraak gemaakt worden voor een on site. Deze wordt dan uitgevoerd door CARD Services.
    Het telefoonnummer van EAAC is: 020-3469105.

    Nashuatec
    Nashuatec producten hebben 3 maanden onsite garantie. Eindgebruikers kunnen dit zelf regelen
    met Nashuatec Service op telefoonnummer: 073 - 645 1333.


    RECALC Computersystemen   Lichtenvoorde  Netherlands
    Tel. 0544-373697  Fax 0544-377825   E-mail: webmaster@recalc.nl

    Terug naar index