Home | Info | Produkten | Achterhoek | Download | Zoeken | Nieuws | Startpagina's | Startpunten | Uitgaan | Handig | Links | TXT |
|
Daarnaast geldt voor een aantal producten een afwijkende procedure.
Voor bepaalde producten kan de afhandeling rechtstreeks met de fabrikant geregeld worden. Verder zijn er
een serie produkten met on site garantie; dit betekent dat het product bij de eindgebruiker wordt gerepareerd
of omgeruild. In het onderstaande overzicht vindt u een overzicht van deze afwijkende procedures (Garantie
voorwaarden onder voorbehoud). Staat het produkt/fabrikant in de lijst vermeld, dan kunt u bij defecten
of problemen met de hardware cq software ook direkt contact opnemen met de fabrikant.
Het verdient sterk de aanbeveling om van randapparatuur, bijv. modems, monitoren, printers, scanners, enz.
de verpakking te bewaren. In geval van een hardwaredefect tijdens de garantieperiode kunt u eenvoudig
het defecte produkt retourneren in de orginele verpakking. Metname kan dit voordelig werken, wanneer u het
produkt rechtstreeks kunt retourneren naar de fabrikant van het betreffende product.
LET OP: Informeer altijd bij de helpdesk WAT er retourgezonden dient te worden. Soms dient u alles in de
orginele verpakking retour te sturen, maar het komt ook vaak voor dat u ALLEEN het defecte product retour
dient te zenden, exclusief kabels, handleidingen, adapters, software e.a. toebehoren. Stuurt u naast het
defecte product ook andere bij het product behorende zaken retour, dan loopt u het risico dat u deze zaken
NIET meer retour ontvangt, na reparatie! Informeer derhalve eerst bij de helpdesk.
Bewaar ook altijd de aankoopnota! In geval van retourzending van een defect product naar de fabrikant zal
vrijwel altijd een kopie van de aankoopnota worden verlangd + het serienummer van het defecte produkt.
Kunt u geen aankoopnota en/of serienummer van het product overleggen, dan is het vrijwel uitgesloten
dat u nog garantie op het defecte product kunt claimen, bij de betreffende fabrikant.
Heeft u vragen over de garantiebepalingen dan verzoeken wij u, indien u het produkt heeft aangekocht bij
RECALC, contact op te nemen met RECALC Computersystemen, tel: 0544-373697.
Hewlett Packard
Voor Vectra's, monitoren en Storage-producten geldt een on-site garantie van 12 maanden. Hiervoor
moet contact opgenomen worden met HP.
Voor defecte produkten van HP kan de klant rechtstreeks bij HP terecht.
Het telefoonnummer van het European Customer Support Center is: 020-6068751.
NEC
Met ingang van 1 mei 1998 heeft elke nieuwe NEC-monitor drie jaar On-Site garantie. Mocht een NEC monitor
uitvallen (wat zeer zelden gebeurt), dan wordt de monitor na melding bij NEC de volgende werkdag opgehaald
en vervangen. Bij een defect kunt u eerst de handleiding raadplegen. Indien dit niet het gewenste resultaat
heeft, kunt u kontakt opnemen met de NEC helpdesk, tel: 023 - 5548575 .
Garantiebeperkingen LCD monitoren:
Geen garantie: minder dan 11 donkere pixels.
Geen garantie: minder dan 11 lichte pixels.
Geen garantie: combinatie van beiden, minder dan 11 pixels.
Wel garantie: 3 pixels naast elkaar van verschillende en dezelfde kleur.
Internet : NEC Mitsubishi
Microsoft
Voor software kan de eindgebruiker contact opnemen met Microsoft Customer Service Nederland.
Het defecte product kan dan rechtstreeks naar Microsoft gestuurd worden.
Het telefoonnummer van Microsoft Customer Service Nederland is: 020-5001500.
3COM
Corel
American Power Conversion
Lotus
Adobe
Borland
Transposia
Texas instruments
IBM
Philips
Siemens Nixdorf
Microtek
Iomega
Allied Data Technologies
Logitech
MAG
Western Digital
Western Digital biedt op de EIDE harddisken 3 jaar en op de SCSI harddisken 5 jaar omruilgarantie.
QMS
Sony
Agfa
Lexmark
Compaq
Apple
Nashuatec
Voor adapters, etherlinks en linkbuilders kan de afhandeling rechtstreeks geregeld worden met 3COM.
Het telefoonnummer van 3com is: 030-6029900.
3Com Hotline/faxnummers:
ETECH (technisch support): 0800 - 0227788
Internet : www.knowledgebase.com
Modemsupport : 0900 - 2025406
3ComFacts Fax service : 0800 - 228049
Internet 3Com : www.3com.nl of www.3com.com
De eindgebruiker kan problemen aanmelden bij de klantenservice, tel: 06-0222084.
Garantie
APC is vooral bekend om zijn Uninteruptable Power Supplies, ofwel noodstroomvoorzieningen.
APC biedt op al haar producten 2 jaar on-site garantie.
Service
2 jaar on-site omruilgarantie.
Indien zich gedurende de garantieperiode een probleem voordoet, belt de eindgebruiker de APC-
helpdesk. Wanneer de helpdesk een hardwarematig defect constateert, ontvangt de eindgebruiker van
de helpdesk een RMA-formulier. Nadat u deze heeft geretourneerd, ontvangt u binnen 48 uur op locatie
een vervangend product. Het defecte product stuurt u retour in de verpakking waarin u het vervangende
exemplaar heeft ontvangen.
Reparaties buiten de garantie
Voor reparaties die buiten de garantie(termijn) vallen zijn vaste reparatieprijzen opgesteld.
Daarnaast is het mogelijk om standaard garantietermijnen uit te breiden naar 3 of 5 jaar. U kunt hierover
contact opnemen met de APC helpdesk.
Klanten kunnen bellen met de Nederlandstalige Supportafdeling op telefoonnummer 0800-0224655.
Internet APC : www.apcc.com
Het telefoonnummer van Lotus Information Services is: 020-3141123.
Eindgebruikers kunnen rechtstreeks contact opnemen met Adobe Direct Sales op telefoonnummer:
06 022 9057.
Eindgebruikers kunnen contact opnemen met Inprise B.V. op telefoonnummer: 020-5035100.
Eindgebruikers moeten zelf contact opnemen met Transposia in België op telefoonummer +32 9 243 9810.
Voor Rekenmachines en Organizers kan de eindgebruiker bellen met Texas Instruments op 020 - 5829490.
Voor Notebooks is het telefoonnummer van de Acer Help Desk 041-1619222. Voor printers is Genicom
het contactadres op telefoonnummer: 073-6458150.
Eindgebruikers kunnen rechtstreeks afhandeling regelen met IBM-CSG in Utrecht.
Het telefoonnummer van IBM-CSG is 030-2856300.
Rma aanvragen voor PC Add-Ons kan de eindgebruiker zelf afhandelen. Valt het binnen garantie,
dan krijgt hij een vervangend product binnen 2 a 5 dagen, per koerier.
Het telefoonnummer van de helpdesk is 0900-8406
Monitoren moeten aangemeld worden bij de service – organisatie (S.I.L), waarbij nadere afspraken
kunnen worden gemaakt over de serviceverlening.
Het telefoonnummer van SIL is: 0800 - 023 20 11.
Eindgebruikers kunnen rechtstreeks bellen met de Service Centrale . Dit geldt voor zowel DOA’s
als garantie. Ook verzending kan dan rechtstreeks naar Siemens.
Het telefoonnummer van de Service Centrale is 06-022 65 75.
Voor Scanmakers III, 35T, 45T, 4, 5, 6400 XL, 6900 XL, 2000 dient de eindgebruiker te bellen met
de Technical Support Lijn. Vervolgens neemt Microtek binnen 24 uur contact op met koerier Teleplan,
waarna de klant een omruilscanner krijgt.
Het telefoonnummer van de Technical Support Lijn is 010 24 25 630.
Garantie
Iomega biedt op al haar produkten 1 jaar on-site omruilgarantie. Als er zich tijdens de
garantieperiode een probleem voordoet, dan kan de klant zich in verbinding stellen met de
Iomega helpdesk.
Service
Wanneer de helpdesk een hardwarematig defect constateert, ontvangt u een gelijkwaardig vervangend
produkt. Het defecte produkt stuurt de klant retour in de verpakking waarin de klant het vervangende
produkt heeft ontvangen. De klant kan bij de iomega helpdesk ook terecht vooor vragen omtrent
productinformatie en voor het downloaden van drivers.
Eindgebruikers kunnen zelf een RMA nummer aanvragen. Dit kan bij een Call Center in Ierland,
waar alleen Nederlands sprekende medewerkers werken. Daar krijgen ze een klant- en een RMA
nummer, waarna er voor hun defecte product een replacement wordt geregeld.
Het telefoonnummer van het Call Center (cq Iomega helpdesk) is 0800 - 022 28 61.
Internet Iomega : www.iomega.com
Garantie
Allied Data technologies heeft een uitgebreid leveringsprogramma, bestaande uit datacom
produkten van Tornado, Tron en Trident. Alle produkten, met uitzondering van de TIPA-P
hebben 5 jaar bring-in garantie. De Tornado TIPA-P heeft 3 jaar bring-in garantie.
Allied Data Helpdesk
Als er zich gedurende de garantieperiode een probleem voordoet, belt de eindgebruiker met
de helpdesk van Allied Data Technologies. Wanneer de helpdesk een hardwarematig defect constateert,
ontvangt u een RMA-nummer. Het produkt dient rechtstreeks naar Allied Data Technologies verstuurd
te worden. Het defecte product wordt gerepareerd of vervangen door een gelijkwaardig product.
Allied data Helpdesk, tel: 0181 - 611522
Adres:
Allied Data technologies
T.a.v. Service Afdeling
Pascalweg 1
3208 KL Spijkenisse
Internet Allied Data Technologies : www.allieddata.nl
Logitech biedt de volgende producktgroepen aan: muizen, joysticks, PC camera's en toetsenborden.
Garantie
1 Jaar garantie: Logitech QuickCam camera's, Wingman Formula Force, Wingman Force,
Wingman Interceptor, Wingman Extreme Digital, Wingman, Wingman Gamepad en Thunderpad Digital.
2 Jaar garantie: Pilot Mouse PS/2 en serieel, Pilot Mouse+, USB Wheel mouse En Wheel mouse
for notebooks.
3 Jaar garantie: Cordless Wheel mouse, Mouseman Wheel, Mouseman, TrackMan Marble, Trackman
Life, Marble mouse, Cordless Desktop, New Touch Compact Keyboard en Deluxe Keyboard.
Helpdesk
Logitech Helpdesk, tel: 010 - 2438898 voor technische support.
Logitech informatielijn, tel: 010 - 2438897 voor algemene vragen over Logitech producten, zoals
datasheets, garantietermijnen etc.
Internet Logitech : www.logitech.com
Garantie
MAG monitoren zijn ingedeeld in 2 productlijnen: de Special Edition- en de Professional Line.
De Special Edition serie heeft 3 jaar bring-in garantie en de Professional Line heeft 3 jaar on-site
service garantie.
Bring-in Garantie
MAG biedt op de Special Edition Line 3 jaar bring-in garantie. De garantieperiode gaat in op het moment
van aankoop door de eindgebruiker. Dit betekent dat bij inlevering van reparaties bij MAG altijd een
aankoopnota moet worden meegeleverd zodat op basis van die nota bepaald kan worden of een product
onder garantie valt. De garantie afwikkeling voor de MAG monitoren wordt uitgevoerd door Euromag
Technology. Door de klant kan de monitor direct bij het servicecentre worden aangeleverd. Dit verkort
de doorlooptijd van de reparatie.
On-Site Garantie
MAG biedt op de Professional Line 3 jaar on-site service garantie. Dit is een gratis vervangingsservice
voor alle kopers van een MAG Professional monitor. Als een eindgebruiker gedurende de on-site service
periode een probleem heeft, belt hij/zij de MAG Monitoren Helpdesk. Zij zorgen ervoor dat de eerste
werkdag na uw melding de monitor op de werkplek voor een gelijkwaardige monitor wordt omgeruild.
De garantie is geldig in Nederland.
Service Center
MAG Monitor Service Center:
Euromag Technology BV
Sience Park Eindhoven 5204B
5692 EG Son en Breugel NL
Tel: 040 - 2909780
Fax: 040 - 2909795
Harddisken garantie
Op de door RECALC Computersystemen geleverde harddisken van Western Digital heeft de klant
3 jaar bring-in garantie. Mocht de WD harddisk binnen 3 jaar defect raken of ernstige leesfouten
genereren, dan wordt de harddisk kostenloos omgeruild voor een ander exemplaar welke minimaal
van dezelfde grootte is. De klant ontvangt GEEN garantie op het herinstalleren van het
besturingssysteem en het herstellen van alle op de harddisk werkende applicatie programmatuur.
Deze kosten zijn voor rekening van de klant en het herstellen van (zo veel mogelijk) applicatie software
geschied door RECALC op verzoek van de klant tegen normaal uurtarief.
Dat betekent dat defecte harddisken zullen worden omgeruild voor een nieuw exemplaar. Harddisken
die ouder dan 1 jaar zijn of die uit het assortiment zijn zullen respectievelijk gerepareerd of vervangen
worden voor een gelijkwaardig model. De bij RECALC Computersystemen aangekochte Western
Digital harddisken dienen aan RECALC geretourneerd te worden.
Western Digital Helpdesk
Western Digital beschikt over een helpdesk waar u terecht kunt voor al uw technische en installatie
vragen. Western Digital helpdesk, tel: 020 - 4467615
Voor QMS producten geldt 12 maanden on site garantie. Een afspraak daarvoor kan worden gemaakt
met de afdeling Service van QMS.
Het telefoonnummer van Service is: 030 - 248 12 00.
Op SF 20 Inch monitoren gekocht na 1 maart ´97 gekocht zit 1 jaar onsite, op die gekocht na 1 augustus
97´ zit 3 jaar onsite. Op de 400GST zit 3 jaar onsite. Eindgebruikers kunnen rechtstreeks naar Sony bellen.
Het telefoonnummer van deze Help Desk is: 020 - 6581600.
Voor Snap-, Studio-, Arcus-, en duo-scanners geldt 12 maanden garantie indien aangeschaft na juli 1997.
Deze producten kunnen ook rechtstreeks verstuurd worden.
Het telefoonnummer voor eindgebruikers is: 018 - 04 10 748
Op Lexmark producten zit standaard 1 jaar on-site garantie. Op de Optra E zit on site-exchange,
op de rest zit on site-reparatie.
Het telefoonnummer voor eindgebruikers is: 020 - 6090637
Prolinea’s hebben 12 maanden onsite. Dit is aan te vragen bij de Help Desk
Het telefoonnummer van de Help Desk is: 0900-1681616 .
Daarnaast is het nummer voor de Pressario-lijn: 0900 - 2023091
Apple DOA's moeten eerst aanmeld worden bij EAAC. Na het doorlopen van een checklist kan er
een afspraak gemaakt worden voor een on site. Deze wordt dan uitgevoerd door CARD Services.
Het telefoonnummer van EAAC is: 020-3469105.
Nashuatec producten hebben 3 maanden onsite garantie. Eindgebruikers kunnen dit zelf regelen
met Nashuatec Service op telefoonnummer: 073 - 645 1333.
RECALC Computersystemen   Lichtenvoorde  Netherlands
Tel. 0544-373697  Fax 0544-377825  
E-mail: webmaster@recalc.nl